Hetek óta látható a különféle tévéadókon a Nasivin Snaft orrspray reklámja. Sikerült a marketingeseknek megint olyan reklámfilmet nagy-nagy kreatív munkával megalkotniuk, amin azért az emberfia elgondolkodik.
Vajon miért jó egy nyávogós, gyenge, elesett férfit bemutatni, aki elengedi magát, aztán jön a nő, aki kiszolgálja unott képpel? Nem a nő férfi iránti szeretete jelenik meg a filmben, hiszen nő beszél a nőhöz, elhangzik alatta a szöveg: "két nappal hamarabb szabadulsz a férfi náthától". Mármint a nő, aki ápolja a férfit.
(Männerschnupfen - csak a német reklámot találtam meg.)
Megint tanultunk valamit: megtudtuk, hogy van nátha és van férfi nátha. Tudományos körökben egyébként valóban van egyfajta vita arról, hogy a férfiak rosszabbul viselik a náthát, emiatt létezhet ún. férfi nátha, de hivatalosan nincsen még ilyen nátha. De ha a kutatók végül igazolják, hogy létező dologról van szó, akkor annak fiziológiai háttere lesz, és a férjét ápoló feleséget akkor sem való unott képpel ábrázolni.
A bugyuta reklám szerint nem emberek egy része válik elesetté, gyengévé, nyűgössé, hanem a férfiak.
Azon jár az eszem: vajon egy ilyen reklámot egy tinédzser kislány hogyan dekódol, és hogyan viszi azt magában tovább a felnőttkorába? Lesz egy férjed, aki gyenge és magadat feláldozva ápolnod kell?